اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

رستوران سنتی با قلیون

رستوران سنتی با قلیون:

رستوران سنتی به رستوران هایی گفته می شود که نشان دهنده ی فرهنگ قدیمی و سنت آن موقعیت مکانی مشخص باشد.پس راه اندازی یک رستوران سنتی بر اساس معماری و فرهنگ هر منطقه متغیر است مثل ایرانی ،چینی،عربی،مراکشی و...

از رستوران های سنتی چه انتظاری باید داشته باشیم؟

بسیاری از رستوران ها امروزه خود را به عنوان دارای یک سنت طولانی مدت و یک تاریخ گسترده  قدیمی معرفی می کنند. اما وقتی از یک رستوران به اصطلاح سنتی دیدن می کنم چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

 مردم وقتی به غذای سنتی فکر می کنند، رستورانی را تصور می کنند که برای چندین نسل در دست یک خانواده بوده یا از طراحی قدیمی الهام گرفته است. برای بسیاری از رستوران ها، این درست است که نمایانگر فرهنگ و سنت قدیمی باشد علاوه بر آن کیفیت آن رستوران ها هم می تواند از اهمیت بسیار بالایی در منو خود باشد بسیاری سعی می کنند مهمانان را با تلاش برای ظاهر سنتی خود مجذوب کنند. اما این تنها شرط یک رستوران سنتی عالی نیست.این کاملا قانونی است که تعریف از یک رستوران سنتی و یا سفره خانه سنتی از مکان و کیفیت منویی عالی و متنوع برخوردار باشد.

مطمئن‌ترین و ثابت‌ ترین رستوران‌های نمادین  سنتی جهان که غذاهای محلی سرو می‌کنند، با دستور العمل‌ های میراثی که برای نسل‌ها قدیمی و اثبات شده است استفاده می کنند.

Traditional restaurant with hookah

 

سفره خانه سنتی و کترینگ باران ، آماده ی ارائه سفارشات مجالس ،مناسبت ها ، جشن ها و خدمات دهی به ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

برای اطلاع از قیمت ها و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تماس با ما 

تعریف سنت

اما «سنت» چیست؟ طبق تعریف جهانی یعنی  «انتقال کل دانش، توانایی‌ها و همچنین آداب و رسوم و عملکرد یک فرهنگ یا گروه» است. این را می توان به راحتی به این نوع رستوران ها منتقل کرد. دانش و توانایی ها را می توان دستور العمل های خاص یا روش های آماده سازی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است درک کرد. خود رستوران نیز می‌تواند بخشی از سنت باشد، اگر در چندین نسل منتقل شود.

رستوران های  سنتی ایران و یا به اصطلاح  معروف به سفره خانه ها از جمله فضاهایی هست که خواهان افراد  بسیار زیادی است. با وجود صندلی و میز های مدرن حال حاضر، عده زیادی از افراد همچنان ترجیح می دهند که روی تخت های قدیمی بنشینند و به پشتی های سنتی تکیه بدهند و گارسون هایی با لباس هایی از جنس ترمه های زیبا و مدل مشابه ی لباس های قدیمی  قاجاری از آنها پذیرایی کنند و حال و هوای ایران  قدیم برایشان تداعی شود.

. سفره خانه ها یا رستوران های سنتی  جاهایی هستند که معماری و طراحی داخلی آنها کاملا شبیه به کار های سنتی است. تخت ها و گلیم ها و پشتی های رنگارنگ، سماور  های قدیمی و یا ذغالی و قلیان های متنوع، حوض های آبی با گلدان های رنگی و جوی آب تمیز و درختچه های سبز موارد مورد استفاده در طراحی های سنتی مکان ها از جمله رستوران های سنتی و سفره خانه های سنتی می باشد.

ارائه چای و قلیان هم به همراه غذا و نوشیدنی و یا به تنهایی در بعضی رستوران های سنتی رواج  زیادی دارد که بر جذابیت آنها افزوده است؛ تا آنجایی که  افراد زیادی از مشتریان فقط  برای صرف چای و قلیان به رستوران و یا سفره خانه سنتی مراجعه می کنند بدون آنکه تقاضای برای دریافت  منوی غذا داشته باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی