اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

بهترین هتل های تهران با قیمت، باید توجه داشت که پرسنل اطلاعات بهترین هتل های تهران با قیمت مناسب موظف اند مجموعه ای از اطلاعات عمومی هتل و منطقه را به میهمانان ارائه دهند و درصورت درخواست و اصرار میهمان در خصوص سوال یا سوالات تخصصی مانند انواع تسهیلات و چگونگی کیفیت آن ها و سوالاتی از این قبیل، پرسنل اطلاعات موظف اند با نهایت احترام و ادب از میهمانان عذرخواهی کرده و با تماس تلفنی به واحد مذکور از ارشدترین فرد واحد درخواست نماید تا جهت پاسخ گویی دقیق تر به میهمانان به فرانت آفیس مراجعه نمایند.

بهترین هتل های تهران با قیمت مناسب

شایان توجه است که از دیدگاه هتلداری، ارجاع دادن و یا فرستادن میهمان به قسمت های مختلف جهت دریافت اطلاعات نوعی توهین و بی ادبی به میهمانان تلقی می شود. نکته مهم دیگری که پرسنل اطلاعات بهترین هتل های تهران با قیمت بالا، فرانت آفیس و کانسیرج دقیقاً باید به آن توجه داشته باشند این است که همیشه میهمانانی که وارد هتل های بسیار لوکس می شوند معمولاً بسیار ثروتمند با موقعیت‌های اجتماعی و منحصر به فرد بوده و در روز با حجم معاملات اقتصادی فراوانی روبرو هستند و احتمالاً هدف از سفر ایشان نیز انجام همین معاملات است یا این که افرادی بسیار تحصیل کرده هستند که از پشتوانه مالی ویژه‌ای برخوردارند. طبعاً چنین افرادی خواسته و یا ناخواسته دارای نوعی تکبر و غرور هستند و از نگاه و دید آن ها کلیه پرسنل هتل اعم از مدیر کل هتل تا پایین ترین رده باید همواره در خدمت آن ها باشند.

این گونه میهمانان گاهی به خود اجازه می دهند هر گونه تحکم و یا دستوری را نسبت به پرسنل هتل داشته باشند. مهم‌ترین اصل در هتل داری فرانت آفیس، این نکته است که پرسنل هتل باید بپذیرند که در این راستا متاسفانه و یا خوشبختانه حق با میهمانان است و ان ها آمده اند تا با تلاش افزون‌تر، بهترین شکل در خدمت بودن را ثابت کنند و در این رهگذر هیچ‌گونه غرور و تکبری در جامعه هتلداران جایی نخواهد داشت.

اگر بخواهیم در واحد فرانت آفیس واحد کانسیرج یا سرویس ویژه را طبقه بندی کنیم، بخشی از فرانت آفیس است که عمدتاً با واحد اطلاعات در تقابل بوده و همکاری و عملکردی دو سویه دارد. هرچند که بر اساس ادبیات هتل داری این واحد نیز می‌تواند مستقل از دو بخش فرانت آفیس و اطلاعات عمل نماید.

با آن که نام واحد کانسیرج، ارتباط کلی با تمامی وظایف این واحد ندارد و همان گونه که می‌دانیم این عبارت معادل فارسی ندارد اما هتل داران آن را به عنوان واحد تسهیلات ویژه و یا سرویس جانبی می‌شناسند. پرسنل این واحد به دو قسمت کلی تقسیم می‌شوند. پرسنل این واحد تخصصی، واحد اطلاعات محسوب می‌شوند که وظیفه آن ها بسیار متنوع و چند وجهی است. حتی در بسیاری از هتل های لوکس و درجه یک جهان برای این واحد فعالیت های تخصصی و ویژه ای طراحی نموده اند، مانند میهمانان تجاری که پس از ورود و اقامت در هتل، نیازمند شناسایی و کسب آخرین اطلاعات از بازار بورس آن شهر هستند. در این راستا مایل هستند با همتایان شغلی خود در محیط دیگری با اهداف مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری ملاقات داشته و شروع به مراودات تجاری و اقتصادی خود نمایند. در اینجاست که میهمان مقیم از اتاق خود از طریق ارتباط تلفنی با واحد کانسیرج و مطرح کردن درخواست هایش سوال می کند که آیا واحد کانسیرج هتل توانایی برآورده کردن نیاز اطلاعات کاری و تجاری او را دارد یا خیر ؟

در چنین شرایطی در صورت وجود متخصص امور مالی و اقتصادی در کانسیرج، میهمانان درخواست خود مبنی بر کسب اطلاعات کلی از بازار بورس و همچنین در صورت امکان، برقراری ملاقات با دفاتر تجاری مختلف را مطرح می نمایند.

  • یکی دیگر از وظایف عمومی واحد کانسیرج می تواند بنابر تقاضای میهمان، دریافت و یا تغییر زمان بلیت برای وسائل حمل و نقل باشد.
  • دریافت، خرید و تامین بلیت‌های تئاتر و سینما، واحدهای سرگرمی مانند شهر بازی و غیره برای میهمانان نیز از دیگر وظایف واحد کانسیرج است.
  • تهیه کارت پستال از شهر، مناظر زیبای منطقه و ارسال این کارت پستال ها و حتی نامه ها و پیغام‌های میهمان و کلیه خدمات نظیر این، از دیگر وظایف این بخش می باشد.

برخلاف نگاه هتلداران در ایران (خصوصاً هتل داران دولتی) که انعام وسیله ای جهت چاپلوسی بیشتر برای میهمانان و سرآغازی احتمالی برای استفاده از امکانات هتل به نفع شخصی تلقی می گردد، نگرش هتل‌داری اصیل دقیقا عکس این مطلب است.

به عبارت بهتر هتل داران برجسته دنیا بر این اندیشه اند که هر پرسنلی که بتواند انعام بیشتری از میهمانان بگیرد بدین معناست که بیش ترین و قابل قبول ترین سرویس را به میهمانان ارائه داده است. ارائه این گونه خدمات ویژه برای هتل مفید تر و مثمر ثمر تر است زیرا میهمانان هرگز بی جهت به کسی انعام نمی‌دهند. تا زمانی که میهمانان از ارائه سرویس یک پرسنل به نهایت خشنودی و رضایت نرسیده باشد، اجباری به دادن انعام ندارد. البته این مهم می‌بایست به پرسنل به خوبی آموزش داده شود که گرفتن انعام در قبال خدمات شایسته بدان معنا نیست که ایشان تنها در صورت دریافت انعام می بایست خدمات شایسته ارائه دهند و میهمانی که انعام ندهد، هیچ گاه انتظار دریافت خدمات شایسته نداشته باشد. نهایت موفقیت یک هتل دار، همان جلب رضایت میهمان از مجموعه سرویس ارائه شده به وی می باشد.

 

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • مینا حامدی

بهترین هتل های تهران با قیمت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی