اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

چاپ روی فلز

چاپ روی فلز

چاپ مستقیم روی فلز فقط  با دستگاه های چاپ دیجیتال یا همان فلت بد ( Flat Bed ) انجام می شود.

این روزها  در حوزه‌های مختلفی برای چاپ تبلیغات، لوح‌ها و دکوراسیون‌های داخلی و خارجی از چاپ فلز استفاده می‌شود که نسبت به سایر متریال‌ های دیگر از کیفیت چاپی و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند. آن قبیل افرادی که دنبال تبلیغ کار خود با استفاده از چاپ بر روی فلز می باشند، می‌دانند که استفاده از فلز علاوه بر منحصر بفرد بودن، دارای مزیت های دیگری همچون ماندگاری بالا در برابر شرایط گوناگون و کاهش درصد آسیب است. قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم که منظور از چاپ بر روی فلز چیست و چه مزیت هایی دارد؟

بهترین روش‌های چاپ روی فلز؟

معمولا امروزه  برای چاپ مستقیم بر روی فلزات از روش‌هایی همچون: چاپ سیلک،چاپ تامپو و... استفاده می‌شود اما محدودیت هایی نیز این روش‌ها دارا می باشند و این است که نمی‌توانند از رنگ های گوناگونی پشتیبانی کنند و رزولوشن و کیفیت چاپ آن‌ها نسبت به دیگر دستگاه‌های جدید پایین‌تر می باشد. چاپ فلت بد بر روی فلز روشی می باشد که توسط دستگاه چاپ (uv) یا همان دستگاه چاپ فلت بد انجام می‌شود که دستگاه چاپ بر روی سطوح سخت است. این دستگاه در واقع ،دستگاه چاپ رنگی بر روی فلز می باشد که بر روی انواع گوناگون فلز اعم از: گالوانیزه، استیل ، آلومینیوم و آهن کار چاپ را انجام می‌دهد. چاپ روی فلز کاربردهای گوناگونی در حوزه ی چاپ تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی ، ابزارآلات، برچسب‌ها و لوگوهای فلزی دارد.

 

Metal printing

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

کاربردهای چاپ روی فلز

تبلیغات محیطی و تابلوهای اطلاع‌رسانی

چاپ تابلوهای نفیس، لوح‌ها و هدایا

اطلاع‌رسانی در فضاهای داخلی

چاپ تبلیغات روی فلز

دکوراسیون داخلی

چاپ روی ابزار آلات

مزایای چاپ روی فلز با استفاده از دستگاه فلت بد

۱- دستگاه فلت بد که از جوهر یووی برای چاپ بر روی فلز استفاده می‌کند، از سرعت بسیار بالایی در خشک کردن این نوع جوهر برخوردار می باشد. همین امر به اپراتور کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری کارهای چاپ شده را مورد بررسی کند و در صورت نیاز ایرادهای آن  را برطرف کند.

۲- ماندگاری بسیار بالایی که این نوع چاپ دارد از گزینه‌هایی می باشد تا از این دستگاه برای چاپ بر روی فلزات استفاده شود؛ به همین دلیل می باشد که جوهر یووی پس از گذشتن زمان محو نخواهد شد و می‌توانیم با ماندگاری بسیار بالا از آن استفاده نماییم.

۳- مصرف کمتر و به صرفه بودن متریال از دیگر مزیت های چاپ فلت بد محسوب می‌شود. زیرا این دستگاه در چاپ روی فلز ضایعات کمتری از خودش باقی می‌گذارد.

۴- دستگاه های فلت بد به گونه‌ای ساخته شده اند که جوهر در آن ها جذب نخواهد شد. به همین دلیل رنگ‌ها، پس از چاپ بر روی فلز شفافیت وضوح خودشان را حفظ کرده اند و کیفیت چاپ محصول بالاتر می‌رود. علاوه بر این به علت وجود لایه‌ای از جوهر سفید رنگ، در اثر گذشت زمان تغییری پیدا نمی کنند و ثابت می‌مانند.

5-چاپ یو وی کیفیت چاپش نسبت به بقیه چاپ ها بیشتر است و سرعت انجام کارش هم بیشتر می باشد.

از دیگر مزایا هم این است  که روی کلیه سطوح تخت می شود چاپ کرد

ویژگی های چاپ مستقیم بر روی فلزات

 

  • از متریال های مصرفی در دستگاه چاپ می توان به چوب، شیشه، پی وی سی، سفال و فلز و .... اشاره نمود.
  • از چاپ مستقیم روی فلزات در صنایع گوناگون استفاده می کنند.
  • قطعات صنعتی به دلیل نوع مصرف در مواجه با انواع مختلف آلودگی ها و مواد قرار دارند. نوع چاپ بر روی این قطعات باید دارای مقاومت و کیفیت بیشتری در مقایسه با دیگر روش های چاپ باشند. چاپ مستقیم روی فلزات با فلت بد باعث دوام و ماندگاری بیشتر چاپ بر روی این نوع قطعات می شود.
  • بعد از چاپ فلت بد، بر روی فلزات از یک روکش یو وی روی محصول استفاده می شود.
  • بعد از چاپ فلت بد روی فلزات از برش سی ان سی ،برای ایجاد طرح های بهتر و افزایش کاربری قطعه استفاده می شود.
  • در کل بعد از پاشش رنگ از هد دستگاه چاپ طرح مورد نظر با لامپ یو وی خشک می شود و چاپ درجا می‌چسبد به متریال و یو وی منظور لامپ ال ای دی هست که با تابش به متریال، رنگ رو خشک می کند و چاپ یو وی استحکام و ماندگاری بالایی دارد ولی مقاومتش درمقابل ماندگاری و خط و خش بستگی به جنس متریال دارد •

    چاپ مستقیم بر روی فلزات با روکش یو وی، در برابر هر گونه زنگ زدگی، خوردگی و... مقاومت دارد و به سرعت از بین نمی رود.

این دستگاه، قابلیت این را دارد که چاپ تمام رنگی روی انواع فلز از قبیل: گالوانیزه،آلومینیوم، استیل ، مس و … را انجام دهد.

 Metal printing

چرا باید از چاپ مستقیم روی فلز استفاده کرد؟

چاپ بر روی فلز با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال انجام می‌شود و فلز یکی از اصلی ترین مواد اولیه برای ساخت انواع وسایل و تجهیزات می باشد.به همین دلیل در صنایع گوناگون به میزان بسیار زیادی مورد بهره برداری قرار می گیرد. با توجه به این که تمامی کارخانه جات معتبر برای برند سازی از چاپ استفاده می کنند.

این گونه که لوگو و نام برند خود را روی محصولات تولیدی درج می کنند. به همین علت چاپ روی فلز از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار می باشد.

محدودیت های دستگاه فلت بد:

محدودیت هایی در استفاده از دستگاه های چاپ  فلت بد هم وجود دارد، مواردی از قبیل : ضخامت و سایز ؛ بدین صورت که دستگاه های فلت بد تا سایز ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتی متر هستند و ارتفاع دستگاه هم معمولا ۱۳ سانت است  ولی دستگاه هایی هم هستند که تا ارتفاع ۶۰ سانت هم چاپ می زنند.

پرینت سه بعدی فلزی چیست؟

پرینت سه بعدی فلزی یک اصطلاح کلی برای چندین خانواده از فناوری های AM است. به بیان ساده، هر فناوری که اشیاء فلزی را لایه به لایه با تف جوشی، ذوب و جوش ایجاد می کند، می تواند چاپ سه بعدی فلزی نامیده شود.

مزایای اصلی پرینت سه بعدی فلزی

برای مدت طولانی، ماشین‌کاری یکی از روش‌های اولیه تولید قطعات فلزی بود (و هنوز هم هست). و اعتقاد بر این است که ماشین کاری CNC تقریباً قادر به انجام هر نوع کاری است. اما حقیقت این است که این "تقریبا" گاهی اوقات کافی نیست. در برخی موارد، تقاضا برای قطعاتی با اشکال پیچیده جدید، به عنوان مثال، برای ابزارها و محصولات کاملاً جدید وجود دارد.

و در اینجا مزیت اصلی پرینت سه بعدی فلزی به چشم می خورد - وقتی که تولید اشیاء با شکل پیچیده را در نظر بگیریم تقریباً بی حد و حصر است. بقیه ی مزایای پرینت سه بعدی با فلز عبارت هستند  از:

چاپگرهای سه بعدی می‌توانند جزئیات پیچیده‌تری را بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی تولید کنند.

هزینه برای دوره های کوتاه در مقایسه با روش های معمولی تولید ارزان تر است.

بسته به فناوری انتخاب شده، می توان اشیاء دقیق با جزئیات بسیار کوچک ایجاد کرد.

امکان پرینت سه بعدی جزئیات در مونتاژ وجود دارد و در نتیجه در زمان و هزینه بیشتر صرفه جویی می شود.

فرم های پیچیده تر به این معنی است که قطعه می تواند از نظر وزن سبک تر باشد بدون اینکه استحکام را کاهش دهد. به همین دلیل است که قطعات پرینت سه بعدی تقاضای زیادی در صنعت هوافضا دارند.

پرینت سه بعدی با فلز تقریباً مواد را هدر نمی دهد.

به طور خلاصه، چاپ سه بعدی برای قطعات پیچیده که در آن انواع دیگر ساخت ناکارآمد هستند یا استفاده از آنها دشوار است، بسیار توصیه می شود.

فن آوری های اصلی چاپ سه بعدی برای فلز

چندین روش مختلف وجود دارد که می تواند قطعات فلزی چاپ شده را تحویل دهد. در حالی که آنها اشتراکات زیادی دارند، تفاوت هایی نیز وجود دارد که نشان می دهد با چه موادی می توانند کار کنند. بیایید فناوری های اصلی پرینت سه بعدی فلز را با هم مقایسه کنیم. اینها عبارتند از DMLS (پخش مستقیم لیزر فلزات)، LMS (پختکاری لیزری فلزات)، و EBM (ذوب پرتو الکترونی).

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • مینا حامدی

چاپ روی فلز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی