اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

رستوران ایرانی میدان انقلاب، به طور سنتی با توجه به تنوع خدمات تعریف آن تا حدی دشوار است. واقعیت این است که پیچیدگی مسائل در زمینه ارائه به مشتریان درک مسئله را دشوار می‌کند. سرویس نوعی عمل یا عملکردی است ست که از فردی به فرد دیگر ارائه میشود. اگرچه ممکن است این روند به یک محصول فیزیکی گره خورده باشد. پرسنل با نوع عملکرد خود تجربه جدیدی را به میهمانان ارائه می‌دهند. زمانی که میهمان رزرو را انجام می دهد،دقیقا نمی داند در چه اتاقی اقامت دارد (از ظاهر و معماری اتاق بی اطلاع است) تا هنگامی که آن را امتحان کند، حال این تجربه می تواند خوب یا بد باشد. سرویس به نوعی مانند یک بازی تئاتر است، پرسنل بازیگران اند و میهمانان تماشاگران و نوع عملکرد پرسنل در رضایت میهمانان تاثیرگذار است.

رستوران ایرانی میدان انقلاب هتل اورین

حال به این موضوع میپردازیم که مهمان‌نوازی چیست ؟ این لغت در صنعت هتلداری کاربرد زیادی دارد  و در رستوران ایرانی میدان انقلاب بسیار پرکاربرد تر است زیرا این رستوران ها بسیار به مهمان نوازی اهمیت میدهند و جزو اساسی عملکرد ان هاست. تعریف میهمان‌نوازی با توجه به فرهنگ لغت نامه انگلیسی آکسفورد «عمل و یا تمرین در حال میهمان‌نوازی، پذیرش و سرگرمی میهمان یا غریبه ها، با سخاوت و حسن نیت»میباشد و به نوعی از این تعریف برمی‌آید که میهمان‌نوازی به معنی دلسوزی، صمیمیت، سخاوت و ارائه سرویس با حسن نیت به میهمانان است. میهمان نوازی یک مفهوم است که بستگی به احساسات و برداشت ها، عملکرد پرسنل دارد. پرسنل قادر به برآورده کردن نیازهای مشتری نسبت به انگیزه های سفر آنها هستند. مانند خانواده جوانی که با بچه کوچک به هتل آمده‌اند برای بچه چه وسایلی را در اتاق بگذاریم. مدیر فرانت آفیس با انجام این کارها به حضور میهمانان در هتل احساس آرامش و راحتی می دهد. در حالی که مدیر فرانت آفیس خود را درگیر مسائل نمی‌کند، به پرسنل پذیرش این اجازه را می‌دهد با توانایی بالایی در انجام عملکردها با شیوه‌ای حرفه‌ای حس مثبتی را به میهمانان ارائه دهد و از طرفی با برطرف کردن نیازهایشان از جمله غذا، نوشیدنی و ثروت کردنی نظر آنان را جلب نمایند.

اگر مقصد شما از تهران به مشهد مقدس است و شما راه را نمی دانید، ابزارهای رسیدن به مقصد شما نقشه جاده و خودروی شماست. پس اگر میهمان‌نوازی مقصد نهایی شما باشد، پرسنل هتل نقشه راه و خودرو شما می باشند. به عبارت دیگر، سرویس دهی خود ابزاری برای هدف میهمان‌نوازی است. برای اینکه پرسنل شما یک بازیگر خوبی باشند و در عملکرد خود برای جذب مشتری تلاش کنند، نیاز به ابزارهایی است، از جمله فراهم کردن امکانات مورد نیاز، به روز بودن آن ها، درک و اطلاعات بالای مدیران در اداره کردن رستوران، طراحی منو و توجه به نیازهای پرسنل.

پرسنل آموزش دیده می‌توانند خدمات خوبی برای میهمانان فراهم کنند، اما اول باید شناسایی کرد که سرویس دهی خوب دقیقا چه معنی در محیط هتل دارد. اولین گام این است که شما می‌خواهید میهمان چه احساسات و تجربیات در هتل شما داشته باشد و سپس تعیین اقدامات خاص برای پرسنل که کمک خواهد کرد که آن را به میهمانان انتقال دهید. بسیاری از اقداماتی که می تواند رضایت میهمانان را جلب کند به اندازه ای ساده هستند که تقریباً هر پرسنلی می تواند آموزش ببیند و آن را انجام دهد. به عنوان مثال، بل بوی می‌تواند خود را به میهمان تازه وارد با یک لبخند و تبریک چنین به عنوان «عصر به خیر» چه کمکی از من برمی‌آید؟ این شروع یک تجربه دلپذیر برای میهمان است. با این حال انجام این کار توسط پرسنل، همان طور که شما می خواهید ساده نیست. فرآیند استخدام پرسنل تمام قسمت ها نیاز به مصاحبه دارد. اما پیدا کردن یک فرد خوب است که اغلب از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. اما پرسنل باید تمایل به میهمان‌نوازی را داشته باشند.

سرویس و میهمان نوازی یک اصل مهم برای میهمانان هتل می باشد. هر یک از میهمانان انتظار و شایستگی برخورد مهمان‌نوازی را دارند. برآورده کردن نیازهای میهمان، نه تنها یک نگرش، بلکه مجموعه ای از خدمات است که اقامت میهمان را لذت بخش تر می کند. اگر میهمانانی که به آن ها خدمات ارائه می‌کنید مسافران تجاری باشد، متوجه خواهید شد نیازهای آن ها، پیرامون برنامه ها و انعطاف‌پذیری سرویس هتل می‌باشد. مسافران تجاری ممکن است دیر وارد شده و زود هتل را ترک کنند. رستوران هتل باید به گونه ای سازماندهی شود تا یک صبحانه کامل و سالم را در کوتاه‌ترین زمان ارائه کند. سرویس بیدار باش در درون اتاق باید فراهم باشد یا به وسیله یکی از پرسنل کارآزموده انجام شود. هتل باید دارای سرویس اداری، سیستم های ارتباطی پیشرفته، تسهیلات فکس و فتوکپی و اینترنت باشد. میهمانانی که برای شرکت در یک همایش به هتل می‌آیند، ممکن است خواستار ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام و دامنه کاملی از سرویس باشند. اگر زمان آغاز همایش ظهر سه شنبه باشد، میهمانان ممکن است ساعت ۹ صبح وارد شوند و مایل باشند قبل از ظهر لوازم و اثاثیه خود را در اتاق هتل گذاشته و عازم محل برپایی همایش شوند. اگر همایش در ساعت ۳ بعد از ظهر پنجشنبه خاتمه یابد، میهمانان ممکن است تمایل داشته باشند اتاق را تا زمانی که افزون بر زمان تعیین شده برای خروج حفظ کنند. هنگام حضور میهمانان در هتل، او نیازمند برنامه های سرویس دهی انعطاف پذیر مانند استخر شنا، تسهیلات کلوپ سلامتی، تفریحات زنده، هدیه سرا، کافی شاپ و دیگر سرویس هتل باشد. موفقیت یا شکست هتل در ارائه سرویس و میهمان نوازی عامل تعیین کننده ای در موفقیت یا شکست کلی هتل خواهد بود.

  • ۰۱/۰۵/۱۵
  • مینا حامدی

رستوران ایرانی میدان انقلاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی