اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

پوشش نورگیر

پوشش نورگیر که همان هواکش نیز گفته می شود یک فضای خارجی است، ساختمان هایی که درون آنها تاریک است یا امکان تهویه هوا ندارند برای روشن کردن درون ساختمان و همین طور تهویه هوا بکار برده می شود و در آنها بلوک شیشه ای استفاده می شود که با انعکاس نور درون ساختمان را روشن کند. نورگیرها با هدف کاهش نورهای تولیدی از تجهیزات الکتریکی بوجود آمده اند و از درون ساختمان میتوان نمایی به مناظر بیرون داشته باشیم.  نورگیر زیر زمینی: در جلوی ساختمان طراحی می شود برای تأمین نور زیرزمین می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پوشش نورگیر ساختمان آشنا کنیم.

یکی از پر کاربردترین پوشش نورگیر،پوشش نورگیرساختمانی است که انواع مختلف آن در ساختمان ها بکار برده می شود که از مهمترین پوشش نورگیرساختمانی ، نورگیر سقفی ثابت : مثل راه پله ها ،پارکینگ ، استخر ، پاسیو حیاط خلوت ساختمانها و نورگیر حبابی تهویه ای : مثل لابی ساختمان ، آشپزخانه ، اطاقک آسانسور و ... می باشد .تعریف پوشش نورگیر ثابت: بخاطر اینکه این پوشش ثابت است و امکان تهویه هوا و جابجایی وجود ندارد معمولا جنس آنها از شیشه است و چهارچوب آن استیل یا آلمینیوم است.تعریف نورگیر تهویه ای:در این مدل امکان جابجایی هوا وجود دارد. طراحی ونصب انواع نورگیر را به گروه مهندسی پوشش گستر بسپارید.

نورگیرها باید از دوام بالایی برخوردار باشند و قابل شستشو باشند، در مواجه با خطرشکستن وضربه و فشار ایمنی بالایی دارند، نور زیاد را به صورت یکنواخت انتقال می دهد، عایق خوبی برای صوت و رطوبت هستند، مقاومت خوبی در برابر زنگزدگی دارند، نصب آن به دلیل سبکی راحت می باشد ، از ورود اشعه زیان بار نور خورشید جلوگیری می کند، در برابر عوامل طبیعی از استحکام خوبی برخوردار است ، مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی دارد. با توجه به مواردی همچون محل نصب، بودجه ،ابعاد و اندازه و ... می توان  یکی از بهترین انواع پوشش نورگیر را از سایت گروه مهندسی پوشش گستر انتخاب کنید.

یکی از محبوب ترین راه ها برای ورود نور به خانه ، استفاده از نورگیرهای سقفی است. 

نورگیر پنجره ای است که در سقف با همان زاویه سقف تنظیم شده است. هدف این پنجره ارائه منظره نیست ، بلکه اجازه دادن به تابش نور خورشید به داخل اتاق است.

مزایای پوشش نورگیر

پنجره های پشت بام و پوشش نورگیر می توانند مزایای زیادی به صاحبان خانه بدهند. آن ها می توانند ارزش کلی (ارزش ویژه) خانه شما را افزایش دهند ، و می توانند مسائل خاصی را در اتاق های پر از دما ، سرد یا تاریک حل کنند.

افزودن نور طبیعی (و گرمایش خورشیدی) به فضاهای خود

بزرگترین مزیت پوشش نورگیر این است که چگونه نور طبیعی را وارد فضای شما می کنند. و با آن نور گرمای خورشید می آید. معروف است که نور طبیعی باعث بهبود خلق و خو و حتی کمک به عملکرد در محل کار می شود. و گرم کردن خانه با نور خورشید می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های گرمایش در فصول سرد شود.

ورود هوای تازه و تهویه بهتر

پنجره های نورگیر می توانند برای ورود به هوای تازه باز شوند. این امر به تهویه متقاطع در اتاق های پر از نفوذ کمک می کند ، باعث شادابی هوا و خنک شدن محل زندگی شما بدون روشن شدن کولر می شود.

صرفه جویی در هزینه های انرژی (برق و گرمایش)

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، نور خورشید می تواند فضاهای شما را گرم کرده و تهویه متقابل آن ها را خنک کند. هرکدام می توانند هزینه های انرژی شما را کاهش دهند .

مناظر طبیعی و "افزودن فضا" به یک اتاق

مانند افزودن آینه به دیوارها ، پوشش نورگیر می توانند فضای اتاق را "بزرگتر" و جادار کنند. به علاوه ، می توانید در طول روز منظره ای از آسمان شب یا طبیعت را بدست آورید. آن ها میزان نور طبیعی در یک اتاق را افزایش می دهند ، که باعث می شود کوچکترین اتاق نیز بزرگتر به نظر برسد.

محاصره شدن توسط نور طبیعی فواید بی شماری دارد. نصب یک نورگیر در خانه یا محل کار خود نه تنها زیبایی اتاق را تغییر می دهد بلکه جو را نیز تغییر می دهد.

آن ها فضاهای تاریکی را روشن می کنند که نمی توانند به نور طبیعی دسترسی داشته باشند. و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند.

وقتی نورگیرها در محیط کار و مدرسه نصب می شوند ، کارمندان و دانش آموزان شاد ، سالم و با بهره وری بیشتری را پیدا می کنید. حتی خریداران در مراکز خرید با نورگیر تمایل دارند مدت طولانی تری از خانه خود بگذرانند و در نتیجه بیشتر خرید کنند.

نورگیرهای شیشه ای معتدل که به درستی طراحی شده اند و دارای پوشش کم تابشی (E-low) هستند ، نسبت به چراغ های برقی خنک ترند و 99 درصد گرما و اشعه ماوراio بنفش (UV) خورشید را غربال می کنند و در عین حال نور عالی دارند.

شما رد پای کربن خود را کاهش می دهید. نصب نورگیر برای محیط زیست بهتر است. هیچ نور مصنوعی نمی تواند با کیفیت نور طبیعی مقایسه شود.

نور آفتاب طبیعی که نورگیر فراهم می کند برای سلامتی شما مفید است. شناخته شده است که با انجام معجزه هایی برای بدن و روان ، استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

 

  • ۰۱/۰۵/۱۳
  • مینا حامدی

پوشش سقف ایستا درز

پوشش نورگیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی