اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

پوشش سقف بالای یک ساختمان است ، کلیه مصالح و ساخت و سازهای لازم برای پشتیبانی از آن در دیوارهای ساختمان یا در فرازها می باشد. کار آن محافظت در برابر باران ، برف ، نور خورشید ، شدت دما و باد است. سقف بخشی از پاکت ساختمان است. 

ویژگی های یک سقف به هدف ساختمانی که آن را پوشش می دهد و سنت های محلی ، ساخت و ساز و مفاهیم وسیع تر ازآن مثل طراحی و معماری بستگی دارد و همچنین ممکن است توسط مقررات محلی یا ملی اداره شود. در بیشتر کشورها پوشش سقف ساختمان ها آسفالت است وآن را در درجه اول در برابر باران محافظت می کند. اما در هرصورت وجود پوشش سقف الزامی است. مانند سقف یک باغ که از گیاهان در برابر سرما ، باد و باران محافظت می کند ، اما نور را تصدیق می کند.

انواع پوشش سقف ساختمان ها در زمان قدیم کاهی، سنگی، چوبی، سفال، فلزی وقیر بوده است.


امروزه انواع پوشش سقف ساختمان زیادی وجود دارد که ممکن است از برگ های موز ، نی گندم یا گیاه دریایی گرفته تا شیشه چند لایه ، مس ، ورق های آلومینیومی و بتن قبل از ریخته گری باشد.همچنین در بسیاری از مناطق جهان ، کاشی های سرامیکی قرن ها ماده اصلی بام بوده اند . از دیگر مصالح بام می توان به آسفالت ، زمین تار ذغال سنگ ، لاستیک و کف پلی یورتان ، PVC ، تخته سنگ ، پارچه تفلون ، و زونا اشاره کرد.
از انواع پوشش سقف ساختمان می توان به پوشش سقف ایرانیت ، شینگل ، شیب دار ، ورق طرح سفال ، ورق آندولین و... اشاره نمود. دز این مقاله قصد داریم شما را با انواع پوشش های سقفی مختلف آشنا کنیم و مزایا و معایب آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

پوشش سقف ایرانیت

یکی از انواع پوشش های سقف ایرانیت می باشد که صفحه ای موج دار می باشد. ایرانیت تشکیل شده از فایبر گلاس و پشم شیشه می باشد و از همین رو از آن ها در جهت دیوارکشی و پوشش سقف استفاده می شود و به عنوان عایق صدا به کار برده می شود. از جمله کاربرد های پوشش سقف ایرانیت می توان به استفاده از آن در انبار ها ، کارخانه ها ، سقف پارکینگ ها و ... اشاره نمود. ایرانیت انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع استفاده از آن از موارد مختلف آن استفاده می شود. از انواع ایرانیت می توان به ایرانیت سیمانی ، گالوانیزه ، ساده ، موج دار ، فایبرگلاس و... اشاره نمود. برای استفاده از ایرانیت در پوشش های سقفی از نوع موج دار و صاف ان استفاده می شود. این نوع پوشش سقف دارای مزیت های زیادی می باشد که از انواع مزیت های آن می توان به قیمت پایین آن اشاره نمود. ایرانیت در مقابل شرایط آب و هوایی نیز بسیار مقاوم می باشد و دارای وزن سبک و کمی می باشد. از مهم ترین مزیت های این نوع پوشش سقف می توان به جلوگیری از رطوبت هوا اشاره کرد.

پوشش سقف شینگل

پوشش سقف شینگل نیز به دلیل تنوع رنگی و طرحی که دارا می باشد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. قیر پلیمری ماده ی اولیه ای می باشد که در پوشش های سقف شینگل به کار می برند. شینگل توسط یک شبکه شیشه محکم و مقاوم شده است. انعطاف پذیر آن قابل درک و باور است. از مزیت های سقف پوشش شینگل می توان به دوام بالا ، انعطاف پذیری بالا در مقابل ضربه و فشار ، منعکس کردن خورشید ، دقت بالا در طراحی و ... اشاره نمود. در بالاترین سطح پوشش سقف ایرانیت ، گرانول معدنی به کار می برند. این نوع پوشش در سطح های متفاوتی چون سطح های شکسته ، قوسی ،  شیب دار و ایزولاسیون فرم و شکل می گیرد.



 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی