اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

بهترین هتل تهران از نظر مسافران، یکی از مهم ترین وظیفه پذیرشگران و مسئولان رزرواسیون بهترین هتل تهران از نظر مسافران دقت و توجه به شخصیت و جایگاه اجتماعی افراد و مراجعین به هتل محسوب میشود. پرسنل فرانت آفیس و رزرواسیون در بهترین هتل تهران از نظر مسافران باید از عهده شناسایی و تشخیص اعتبار و شخصیت میهمانان برآیند تا مشخص گردد آیا میهمانان مورد اشاره شایستگی اقامت در این هتل را دارند یا خیر؟

بهترین هتل تهران از نظر مسافران در تهراندر صورت تشخیص عدم صلاحیت نام برده توسط پرسنل زبده و خبره ی این دو واحد یعنی پذیرش و رزرواسیون به شکل آبرومندی اعلام تکمیل ظرفیت و پوزش از ناتوانی از ارائه ی خدمات رزرو و پذیرش نماید. برای رسیدن به درک کامل و خطای کمتر پرسنل این واحد باید از حداقل دانش روان شناسی ساده و عمومی توام با تجربه برخوردار باشند. بنابراین می‌بینیم که در بحث اقامتی هم میهمانان اجازه انتخاب دارند و هم پذیرشگر و این ارتباط در صورتی که دو طرفه باشد کامل تر و مفیدتر خواهد بود.

 توضیح موازی مطلب فوق در کلامی دیگر در واحد رزرواسیون یعنی ذخیره جا و فرانت آفیس در چگونگی ارزیابی و ارزشیابی میهمانان در عملیات ذخیره جا و رزرواسیون به واحد مذکور بر می گردد و در حقیقت باید اعتراف کنیم به عبارت بهتر یکی از وظایف مهم مسئولان رزرواسیون های هتل های زنجیره ای، کنترل ضمنی شخصیت میهمانان درخواست کننده اتاق است به طوری که اگر در برخورد اولیه، مسئول رزرواسیون احساس کند میهمانان متقاضی در شأن و منزلت و سطح آن هتل نمی باشد، باید و قطعاً از انجام رزرواسیون به بهانه‌های مختلف و متعدد به نحوی که میهمانان متوجه موضوع نشوند، سرباز زنند.

پس از بیان مسئولیت واحد رزرواسیون در بهترین هتل تهران از نظر مسافران، نوبت به انجام این عملیات توسط پرسنل واحد فرانت آفیس می‌رسد. البته در صورتی که میهمان گذری (walk in) (میهمانانی که رزرو ندارند و اتفاقی داخل هتل شده اند) باشد تمام قواعد گفته شده برای پذیرشگر جاری است.

 بنابراین نتیجه می گیریم که با وجود تمامی مباحث شخصیتی و احترام آمیزی که از سوی مدیران بهترین هتل تهران از نظر مسافران همواره مورد تایید است، آنان موظف به عدم پذیرش میهمانان غیرمتعارف می باشند. هم چنین میزان اختیارات میهمانان در انتخاب بهترین هتل تهران از نظر مسافران نسبت به چگونگی عملیات پرسنل و ارائه خدمات مانند: درجه هتل، پذیرشگر، بل بوی، میزبانان، خانه دارها تعیین می گردد.

مثلاً مسئولیت گروه دورمن ها (Door man) ،از پرسنل بهترین هتل تهران از نظر مسافران در گذشته بسیار زیاد و قابل تامل بود، اما امروزه به دلیل آن که تقریباً تمام هتل‌های دنیا از درهای چهار پر، پنج پر و یا شش پر چرخان و هم چنین درهای الکترونیکی استفاده می کنند، دیگر نیازی به وجود دورمن (Door man) احساس نمی‌شود. اما چون این فرد با یونیفرم شکیل و زیبای خود مجاور درب ورودی اصلی هتل می ایستد و در حین ورود میهمانان با برداشتن کلاه خود و اجرای نیم کرنش در بدو ورودش به آن ها احترام می‌گذارد، حضورش از جنبه رعایت مسائل تشریفاتی، ضروری و موجه شده است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی