هتل آپارتمان در تهران، انتخاب تجهیزات جدید برای یک هتل آپارتمان در تهران بعد از تحلیل نیازها انجام میشود. تحلیل نیازها برای تعیین این موضوع که آیا تجهیزات جدید باعث ارتقاء سطح کیفی سرویس رسانی خواهد شد یا خیر؟ انجام میگیرد. تنگناهای موجود در ثبت یا فقدان اطلاعات در بخش خانه داری در مورد وضعیت اشغال یا عدم اشغال یک اتاق از جمله مشکلاتی هستند که با استفاده از کامپیوتر می توان آن ها را کاهش داد.
البته اولین نگرانی برای مالکین و مدیران هتل آپارتمان در تهران، هزینه اولیه و بلند مدت استفاده از تسهیلات جدید است. با پیشرفت تکنولوژی و متداول تر شدن تجهیزات، هزینه استفاده از کامپیوتر در هتل آپارتمان در تهران کاهش یافته و دوره بازگشت ان نیز تقلیل مییابد. با این حال علی رغم کاهش هزینهها، نصب و راه اندازی یک سیستم مدیریت اموال چندان هم ارزان نخواهد بود. هزینه نصب و راه اندازی سیستمی که نیازهای ویژه یک هتل آپارتمان در تهران خاص را برآورده کند، قابل توجه است. سیستمی که برای یک هتل آپارتمان در تهران در مرکز شهر کارآیی مناسبی داشته باشد ممکن است نیاز های یک هتل آپارتمان در تهران مشابه را در شهری دیگر یا در همان منطقه برآورده نکند. اگر تجهیزات مورد استفاده باعث افزایش راندمان سرویس دهی در هتل آپارتمان در تهران نشود، قطعا رضایت میهمان حاصل نخواهد شد. یک سیستم مدیریت اموال نامناسب، توقعات مورد نظر مدیران را فراهم نمیاورد. بنابراین کاربرد چنین نرمافزاری در حد انتظار نخواهد بود و هزینه سیستم از بازده و عملکرد آن فراتر میرود.
اولین و مهم ترین گام در تحقق یک تحلیل نیاز در هتل آپارتمان در تهران، انتخاب تیمی کارآمد برای تعیین گزارش و ارائه اطلاعات می باشد. در تیم، تحلیل گر مورد نظر باید کارمندان از هر دو سطح مدیریت و پرسنل حضور فعال داشته باشند. چنین تیمی قادر خواهد بود تا تمام مراحل عملیات را پیشبینی کرده و تحقق بخشد. مدیران میتوانند در مورد اهداف کلی، نیازهای خود را اعلام کنند و پرسنل نیز با اطلاع از اهداف روزمره، عملکرد بهتری ارائه دهند. ممکن است مسئول میز فرانت آفیس با ایده ای موافق نباشد، وی میتواند پیشنهادهای سازنده خود را برای ارتقای کیفیت سرویس ارائه کند. این فرد ممکن است مسائل اولیه در مورد فرایند های تحلیل جریان را نداند، اما می تواند در ارائه اطلاعات لازم به مدیر فرانت آفیس برای ارزیابی سیستم های رزرو کمک کند.