اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

قیمت هتل در تهران بسیار متغیر است و هتل ها با توجه به امکاناتی که ارائه میدهند و درجه کیفی خدمات ارائه داده شده هزینه دریافت میکنند.بی شک همه ما هنگام رزرو هتل به اصطلاحاتی چون هتل دو یا پنج ستاره برخورد کرده ایم و کم و بیش میدانیم که یک هتل پنج ستاره لوکس تر از یک هتل دو ستاره است. حتی دنیای اقامت نسبت به گذشته وسیع تر شده و شاید تعجب کنید اگر بدانید که در دنیا بیش از 20 نوع هتل وجود دارد که هر کدام تعریف خاص خود را دارند. اگرچه از این میان تنها چند نوع آن در ایران وجود دارد که در سال های اخیر گسترش پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از تفاوت قیمت هتل در تهران آشنا کنیم.

 قیمت هتل در تهران هتل اورین

هتل ها بر اساس کیفیت خود رتبه بندی می شوند و این رتبه بندی در ستاره هایی که به آنها داده می شود، نمود پیدا می کند. البته ستاره تنها منحصر به دنیای هتلداری نیست و در مورد رستوران ها هم صدق می کند. اما منظور ما از کیفیت یک هتل چیست؟ نخست اینکه هتل باید واجد ویژگی ها و امکانات اولیه یک اقامتگاه باشد. در مرحله بعد مواردی چون امکانات، اندازه و چشم انداز اتاق ها، موقعیت مکانی، کیفیت رستوران هتل، امکانات تفریحی مانند بازیگاه کودک، سونا و جکوزی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفته و بر همین اساس از دو تا پنج ستاره به آنها تعلق می گیرد.

هتل های پنج ستاره؛ لوکس و با کیفیت‏ همانگونه که از نام آنها پیداست، مجلل ترین نوع هتل ها به شمار می روند؛ بنابراین باید به تمام امکانات مجهز باشند تا صلاحیت دریافت این تعداد ستاره را داشته باشند. اما قیمت هتل های پنج ستاره در تهران به چه صورت هستند؟ قیمت هتل های پنج ستاره تهران تقریبا از شبی یک میلیون تومان برای اتاق اکونومی شروع میشود و تقریبا سوئیت های لوکسشان و اتاق های VIP این هتل ها به شبی شش میلیون تومان نیز میرسد و هرچه امکانات رفاهی داخل اتاق یا سوئیت به درخواست مهمان بیشتر شود به طبع قیمت اتاق نیز تغییر خواهد کرد. قیمت امکانات لوکسی مانند رستوران مجلل، سالن ورزشی، سونا و جکوزی نیز در این هتل های پنج ستاره براساس سرویس دهندگی و نوع درخواست مهمان متفاوت است.

هتل های چهار ستاره؛ تفاوت چندانی با هتل های پنج ستاره ندارند و در دسته هتل های لوکس قرار می گیرند. به طور کلی حداقل قیمت این دسته از هتل ها برای یک شب اقامت از همان یک میلیون تومان برای اتاق شروع میشود و همانند هتل های پنج ستاره با توجه به امکانات و خدمات ارائه داده شده تا سقف پنج یا شش میلیون تومان است.بیشتر این هتل ها امکانات ورزشی، استخر و پارکینگ هم دارند گه هزینه های جداگانه دارند.

هتل های سه ستاره؛ این هتل ها را می توان در دسته هتل های میان رده و متوسط قرار داد که امکانات بیشتری نسبت به هتل های دو ستاره و کمتری نسبت به هتل های چهار و پنج ستاره دارند. به طور کلی حداقل قیمت این دسته از هتل ها برای یک شب اقامت از همان ششصد هزار تومان برای اتاق شروع میشود و همانند هتل های دیگر با توجه به امکانات و خدمات ارائه داده شده تا سقف دو میلیون تومان است.در هتل های سه ستاره از رستوران لوکس خبری نیست، صبحانه به صورت بوفه بوده و حتی در برخی از آنها ناهار و شام نیز در هتل سرو می شود و نه رستوران که هزینه آن نیز جداگانه دریافت می شود و به ندرت پیش   می آید که هتل های سه ستاره به امکاناتی مانند باشگاه ورزشی یا استخر مجهز باشند.

هتل های 2 ستاره؛ کم فروغ ترین هتل ها در آسمان هتلداری، هتل های دو ستاره هستند که می توان آنها را اقامتگاه هایی ارزان و اقتصادی نامید. قیمت این هتل ها در تهران کاملا بستگی به موقعیت مکانیشان دارند و براساس نوع خدمات و امکاناتی که دارند قیمت هایشان متفاوت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی