اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

 اقامتگاه در تهران، ایرانیان باستان در دوران هخامنشی با استقرار در منطقه وسیعی از آسیا و واقع شدن در مسیر مواصلاتی غرب و شرق همچنین نیاز تجار و بازرگانان به جابجایی کالا و مایحتاج به نقاط دوردست موجب آغاز سفرهای گروهی و کاروانی در این مسیر حیاتی گردید.

موقعیت جغرافیایی ایران در مرکز خطوط بزرگ ارتباطی شرق و غرب همچون پلی میان آسیای مرکزی و غربی و حلقه اتصال این دو با آسیای صغیر و اروپا به شمار می آید و قدیمی ترین و مهمترین شاهراه ارتباطی جهان باستان جاده ابریشم از آن عبور می کرد در بخش عمده‌ای از سرزمین ایران به دلیل خشکی نسبی آب و هوا که به سبب فاصله زیاد میان شهرها و آبادی ها بود همین جا به جایی ها لزوم احداث اماکن اقامتی در مسیرهای طولانی سفر را به وجود آورد. ایجاد و احداث اقامتگاه ها را برای استراحت و تهیه و تامین آذوقه مسافران و احشام در بین راه امری ضروری بود زیرا بدون وجود این اماکن سفر و ارتباط بین مناطق مختلف کشور ممکن نبود.

هتل آپارتمان غرب تهران

واژه اقامت و اقامتگاه به تدریج در بسیاری از فرهنگ و زبان ملل گوناگون راه یافت. اول از همه باید گفت که ما در بازار دو نوع اقامتگاه داریم تجاری و مسکونی. در اقامتگاه تجاری میهمان و یا مسافر بیشتر از ۳ و یا ۴ روز اقامت ندارد و امکانات آن بیشتر جنبه تجاری دارد مانند هتل‌ها. در اقامتگاه های مسکونی میهمانان اقامت طولانی‌تری دارند مانند هتل آپارتمان ها. طبقه بندی هتل ها بر مبنای معیار مشخصی نیست. تعاریف مختلفی در این زمینه وجود دارد که بسته به نیروهای بازار، معیارهای قانونی، محل استقرار هتل، کارکرد، نوع مشتریان و در برخی موارد ترجیحات فردی بر طبقه بندی هتل ها دلالت دارد. اما ما در این صنعت یک سری تعریف داریم که بیشتر مورد قبول متخصصان و آگاهان این صنعت می باشد.

تعریف اقامتگاه

اقامتگاه در تهران نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده میشود. هتل ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند که بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. اقامتگاه در تهران معمولاً مجموعه ای کامل از مکان و سرویس را ارائه می دهد که ممکن است شامل رزرواسیون، تسهیلات برگزاری میهمانی ها، محل های تفریح و سرگرمی، سرویس اتاق، تلویزیون، تسهیلات جهت کامپیوترهای شخصی، اتاق جلسات، لاندری، آرایشگاه ، واکس، ماساژ ، استخر شنا و دیگر فعالیت های تفریحی و حمل و نقل و غیره می باشد. ممکن است در مراکز شهری و حومه اطراف فرودگاه ها و محل های تفریحی باشند اقامت میهمانان ممکن است محدود به یک شب یا برای مدت طولانی تری باشد گاهی ممکن است. اقامتگاه در تهران تخصص ویژه‌ای همچون برگزاری همایش ها داشته باشند. از آنجا که امروزه همایش و کنفرانس های بیشتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود مراکز و اقامتگاه در تهران نیز در این زمینه ساخته و تجهیز می شوند یک اقامتگاه در تهران مخصوص گردهمایی ممکن است یک استراحتگاه سنتی باشد که در جهت اجرای برنامه جلسات یا گردهمایی و یا تدارک امکانات مخصوص گردهمایی و کنفرانس تجهیز و آماده می‌شود یک اقامتگاه در تهران مخصوص کنفرانس به طور معمول سرویس اداری و نوشتاری یا منشی گری ارائه می‌دهد و برای میهمانان دسترسی به تجهیزاتی چون ماشین های فکس و فتوکپی یا سرویس کامپیوتری را فراهم می آورد. همایش‌ها به طور معمول برای زمان های خارج از فصل توریستی برنامه‌ریزی می‌شوند یعنی در دوره‌های رکود بازار و درصد اشغال متناوب پایین اقامتگاه در تهران بنابراین موجب طولانی تر شدن فصل کاری اقامتگاه درتهران می‌شود برای بسیاری از استراحتگاه هایی که اقامت دادن گروی آنها برایشان اغلب پیش درآمدی در هر فصل محسوب می‌شود درآمده اضافی حاصل از فروش همایشها را بسیار حائز اهمیت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی