اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

آموزش روابط زناشویی

روابط زناشویی به رابطه بین زن و مردی که با هم ازدواج کرده اند، زیر یک سقف زندگی می کنند. و مجموعه اتفاقاتی که زوجین در طی یک زندگی مشترک تجربه می کنند، گفته می شود.

روابط زناشویی یکی از اجزای مهم ازدواج است. یک رابطه زناشویی سالم و درست، نقش بزرگی در حمایت عاطفی، افزایش توانمندی‌ها، کسب موفقیت‌های بیشتر زندگی، سلامت جسمی و روانی زن و مرد دارد.

در واقع رابطه زناشویی کارهای مشترکی است که زن و مرد برای اهداف مشترک انجام می دهند و مجموعه اتفاقاتی است  که زن و مرد بعد از ازدواج و زندگی زیر یک سقف با هم تجربه می کنند.

از این اتفاقات می توان به روابط جنسی، فرزند آوری و تربیت فرزند، ایجاد صلح و آرامش در خانواده، تامین رفاه، آسایش، امنیت و شادی، بهبود شخصیت فردی، آینده بینی و ارتقاء سطح زندگی خانواده و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

آموزش روابط زناشویی

از آن جا که روابط زناشویی موفق نقش مهمی در استحکام، شادی و موفقیت خانواده دارد، در این مطلب بر آنیم تا خوانندگان عزیز را با راه هایی آسان برای بهبود روابط زناشویی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:مهارتهای انتخاب همسر

راه هایی برای بهبود روابط زناشویی

1- گفتگو و بیان احساسات و خواسته ها

یکی از راه‌ها برای بهتر شدن روابط زناشویی اهمیت دادن به روابط جنسی و گفتگو در خصوص روابط جنسی و بیان خواسته‌ها  است. معمولا بیشتر زوجین در بیان خواسته و برقراری روابط احساسی و صحبت‌های عاشقانه احساس خجالت یا شرم دارند.

اما بهتر است بدانید، یکی از راه ها برای داشتن روابط موفق بیان صادقانه احساسات به یکدیگر و زنده نگاه داشتن عشق و محبت مابین زوجین است. بنابراین لازم است در مورد احساسات خود با شریک زندگی خود صحبت کنید و همسرتان را تشویق کنید تا آن چه را احساس می کند، بیان کند.

2-  تنوع دادن به رابطه جنسی و ایجاد هیجان

یکی دیگر از راه ها در بهبود روابط، ایجاد تنوع و هیجان است. توجه به سلایق وعلائق همسرتان، استفاده از لباس‌های تحریک آمیز، رعایت بهداشت و تمییز نگاه داشتن بدن می تواند. در بهبود روابط زناشویی بسیار موثر باشد.

3- آموزش رفتار و آداب بعد از روابط جنسی

توجه به رفتار و آداب بعد از روابط جنسی از نکات موثر دیگر در بهبود روابط است. به عنوان مثال، زنان بعد از برقراری روابط نیاز به توجه بیشتری از سمت مردان دارند. این در حالی است که مردان معمولا بعد از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی و کوفتگی دارند یا ممکن است از نظر احساسی سرد به نظر برسند که  این نیز  یک حالت کاملا طبیعی و البته موقتی است.

یکی از راه‌ها برای آموزش روابط زناشویی آموزش آداب و رفتار بعد از روابط جنسی به زنان و مردان است. به عنوان نمونه  به مردان آموزش داده می‌شود بعد از اتمام رابطه از کلمات محبت آمیز و رفتارهای محبت آمیز استفاده کنند. اگرچه انجام این اعمال با توجه به خستگی ناشی از نزدیکی برای آقایان دشوار باشد. انجام آن می‌تواند باعث افزایش گرمی رابطه و بهبود روابط زناشویی شود.

4- انجام کارهای عاشقانه

یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز عشق و علاقه به همسرتان انجام کارهای عاشقانه و توجه به وی است. سعی کنید وقت بیشتری را با همسرتان بگذرانید و به علائق وی همچون روزهای اول آشنایی اهمیت بدهید.

5- ایجاد انگیزه در یکدیگر و داشتن اهداف مشترک

داشتن اهداف مشترک یکی از رموز موفقیت در روابط زناشویی است. داشتن انگیزه به شما کمک می کند در مواقع مشکل بتوانید با همکاری یکدیگر راحت‌تر مساله را حل کرده و از فراز و نشیب‌های زندگی عبور کنید.

تعارض، اختلاف نظر و صحبت کردن در خصوص آن، قسمتی از هر روابط زناشویی سالم است.  در صورتی که  قادر به گفتگو با همسر خود باشید، بدون این که این اختلاف سلیقه لطمه‌ای به روابط شما بزند، می توانید بدون نگرانی با همسر خود در خصوص این اختلاف ها و راه‌هایی برای رفع آن‌ها صحبت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی