اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

نوره چیست؟


نوره یا پودر موبر یا واجبی پودری است که از قدیم الایام برای از بین بردن و پاک نمودن بدن از موهای زائد استفاده می شده است.از اصلی ترین مواد ترکیبات نوره می توان به آهخک و آرسنیک اشاره نمود.
پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده شد که نوره یا پودر موبر علاوه بر از بین بردن موهای زائد کل بدن و تمیز نمودن بدن خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد. خاصیت ضد عفونی کنندگی نوره به دلیل وجود آرسنیک در آن می باشد که امروزه از ترکیبات آن خارج می گردد. نوره یا پودر موبر را می توان در دوره های یک روز در میان نیز استفاده نمود ولی به صورت معمول هر پانزده روز از آن استفاده می شود. نوره یا پودر موبر علاوه بر پاگیزگی بدن خواص درمانی دیگری نیز دارد که در زیر به آن ها اشاره می گردد.

 

What is light?

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات با ما در ارتباط باشید

 

تماس با ما

 

خواص نوره


استفاده طولانی مدت از نوره سبب کم پشت شدن موهای زائد بدن می گردد.
استفاده از نوره بر روی پوست سبب سفید شدن پوست می گردد.
نوره خاصیت لایه برداری دارد که در اثر استفاده از آن پوست همواره با طراوت باقی می ماند.


در طب سنتی فواید دیگری برای نوره آمده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:


1- از قدیم الایام از نوره بعنوان ماده ای جهت پیشگیری از جنون، خوره، پیسی و آکله استفاده شده است.
2- استفاده از نوره در درمان لاغری موثر می باشد. نوره سبب فربگی بدن می گردد.
3- استفاده مداوم از نوره در درمان غلبه سودا موثر می باشد.
4- در طب سنتی همواره از نوره یا پودر موبر واجبی به عنوان ماده ای جهت تقویت قوای جنسی نام برده می شود.
5- استفاده از نوره سبب تقویت بدن می گردد.
6- نوره یا پودر موبر در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های پوستی موثر می باشد.
7- از فوائد دیگر نوره می توان در پیشگیری از سرطان نام برد بدین ترتیب که در صورت استفاده از ناحیه زیر بغل برای رفع موهای زائد این ناحیه در پیشگیری از سرطان سینه و در صورت استشمام بوی نوره در پیشگیری از سرطان خون و در صورت استفاده از پودر موبر یا نوره در هر قسمت از بدن در پیشگیری از سرطان پوست موثر می باشد.
8- استفاده از نوره یا پودر موبر واجبی علاوه بر فواید فیزیکی بسیاری که دارد در رفع بیماری های روحی نظیر پریشانی و دلگیری نیز موثر می باشد.

عوارض واجبی نوره


هر ماده خارجی که برای بدن استفاده می شود علاوه بر فوائدی که دارد ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد که این عوارض جانبی می تواند عمومی باشد و یا خاص هر فردی باشد.
عوارض جانبی بسیار کمی از استفاده کنندگان از نوره گزارش شده است. البته باید به این نکته نیز توجه نمود که اگر عوارض حاد و شدیدی از این ماده دیده می شد استفاده از آن در طول زمان کاهش یافته و ماده ای جایگزین برای آن پیدا می شد. ولی از سالیان دور تا امروز نوره یا پودر موبر واجبی به عنوان ماده اصلی در از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. در هر صورت برای اجتناب از عوارض جانبی نوره یا پودر موبر باید نکاتی را رعایت نمود که ذیلا به آن اشاره می گردد.
در صورت باقی ماندن نوره یا پودر موبر بر روی پوست به مدت طولانی سبب آسیب به پوست می گردد که عموما به صورت قرمز شدن و احساس سوزش بر روی پوست می باشد. پس در صورت استفاده از نوره برای رفع موهای زائد پوست وقتی موهای زائد برداشته شد پوست را شستشو دهید.
نوره یا پودر موبر به خودی خود دارای بوی نامطبوعی می باشد به همین دلیل برای جلوگیری از عوارض تنفسی آن بهتر است در مکان کوچک و بسته استفاده نگردد. البته امروزه نوره یا پودر موبر بدون بو و حتی معطر نیز در بازار موجود می باشد.
اگر نوره زیاد روی ناخن بماند از مقاومت آن کاسته و سبب شکنندگی ناخن می گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی