اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

گوسفند زنده

گوسفند زنده گونه ای از پستانداران اهلی نشخوارکننده  و پرورش یافته برای گوشت ، شیر و پشم می باشد

جهت خرید دام زنده و اطلاع یابی از قیمت دام زنده کافیست با ما تماس حاصل نمایید

تماس با ما 

دام زنده کوهستان یکی از بزرگ ترین مرکز فروش دام زنده با اصالت با نژاد های کردی و افشاری و رومانوف و سنگسر و .... میباشد شما میتوانید به راحتی  دام زنده با وزن دلخواه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید

 

گوسفند زنده نسبت به بز قوی تر میباشد و شاخ های آنها که بروری صورتشان قرار دارد متفاوت است گوسفندها معمولاً دم کوتاهی دارند. در تمام گونه های وحشی گوسفند ، پوشش بیرونی به شکل مو در می آید و در زیر آن یک لایه کوتاه از پشم نازک قرار دارد که به صورت پشم گوسفند اهلی تولید شده است. گوسفندان نر را قوچ می گویند که جثه قوی تری دارند.

 

پوشش بیرونی در گوسفندان وحشی و اهلی کمی متفاوت است پوشش بیرونی در تمام گونه های گوسفند زنده وحشی به شکل مو در می آید و در زیر آن لایه کمی از پشم قرار دارد که نازکم میباشد اما در گوسفندان اهلی بدنشان کامل دارای پشم میباشد

منظور از اینکه گوسفند نشخوار کننده است این است که گوسفند ابتدا غذا را قورت میدهد و بعد از ساعتی که در حین استراحت است  دوباره غذای خود را برمیگرداند و به صورت آرام تری نسیت به بار اول غذا را دوباره می جوید و میخورد بنابراین به چهار بخش معده خود اجازه می دهد تا علف ها و سایر علف هایی را که می خورند کاملاً هضم کنند.

این حیوانات گیاهان کوتاه را بیشتر دوست داشته و ترجیح می دهند تا آنها را بیشتر بخورن هرچند که گیاهان بلند ، درشت را نیز مصرف می کنند. آنها نسبت به گاوها گیاهان را به ریشه نزدیکتر می چرند. گوسفندها اساساً حیواناتی ترسو هستند که با گله می چرند اکثرا برای محافظ آنها از چوپان همراه با سگ استفاده می شود گوسفند زنده بعد از یک سال بالغ میشود و اکثر بعد از یک سالو نیم زاد و ولد میکنند . گوسفندان اکثریتشان به صورت تکی می زایند اما کم و بیش نیز در آنها هست که به صورت دو قلو می زایند بره ها تا حدود چهار الی پنج ماهی شیر مادر میخورند و بعد از پنج ماه شروع به چرا میکنند.

 

تقریبا میتوان گفت از تمامی قسمت های گوسفند اهلی استفاده میشود از پوست گرفته تا گوشت و استخوان قابل خوراک و در ساخت لوازم استفاده میشود از پشم گوسفند در تولید لباس و پتو و نخ و ... به کار برده میشود گوشت گوسفند نیز به دلیل پروتئین و ویتامینی که دارد برای بدن انسان ها مفید است.گوسفند در ابتدا که نابالغ است بره گفته میشود اما با بزرگ ترین شدن تبدیل به گوسفند بالغ میشود گوشت گوسفند بالغ گوشت گوسفند نامیده می شود.

 

گوسفند های اهلی دارای اصالت های متفاوتی میباشند ازاین رو از نظر رنگی و وزنی و قد و میزان تولید شیری که دارند با یکدیگر متفاوت میباشد .

گوسفندان از نظری نژادی با یکدیگر متفاوت میباشد گاهی گوسفندی هست که ژن قوی در تولید پشم دارد بنابراین از این گوسفند ها بیشتر برای تولید پشم استفاده میکنند اما گاهی دیده میشود که گوسفند از نظر چاق شدن و گوشتی بودن ژن خوبی دارد بنابراین از این گوسفند ها بیشتر برای تولید گوشت استفاده میشود.

جهت خرید گوسفند زنده و اطلاع یابی از قیمت بروز گوسفند زنده کافیست با ما تماس حاصل نمایید 

 تماس با ما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی