اطلاع رسانی

بحث آزاد

اطلاع رسانی

بحث آزاد

  • ۰
  • ۰

وکیل کیفری

از ابتدای به وجود آمدن جوامع، جرایم نیز به همراه آنها به وجود آمده اند.

چرا که برخی رفتارها علی‌الاصول و به صورت طبیعی جرم بوده مانند قتل و سرقت و برخی دیگر با توجه به امیال و خواسته ها و یا صلاحدید حاکمیت ها جرم‌انگاری شده و به عنوان جرم شناخته می‌شوند.

همانند شرب خمر یا قمار بنابراین هر کجا که عملی چه طبیعی و قانونی جرم شناخته شود در مقابل برای آن مجازات نیز در نظر گرفته می‌شود و باید بیان کرد که مجازات همان کیفر اعمال خلاف عرف و قانون جامعه است.

حقوق کیفری چیست؟

بنابراین به مجموع جرایم و مجازاتها که بر اساس قانون مشخص شده و پیگیری می‌شود حقوق کیفری گفته می‌شود. به طور مثال نمونه‌ای از جرایم را ذکر می نماییم.

وکیل کیفری

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل کیفری و یا مشاوره با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

قتل: قتل به معنی سلب حیات یک فرد توسط فرد دیگر است لاکن این سلب حیات اقسام و جوانبی را نیز به همراه دارد.

چرا که هر حالت مجازات متفاوتی را به همراه خواهد داشت به عنوان مثال قتل شامل اقسامی همچون: قتل عمد و قتل غیر عمد و قتل شبه عمد و خطای محض می‌باشد.

که مجازات قاتل در هر یک از این ها متفاوت است.

همچنین از نظر مرتکب جرم قتل نیز تفاوت هایی وجود دارد مانند:  مباشرت در قتل؛ معاونت در قتل و یا رابطه سببیت که در این شرایط برای متهم مجازاتی متفاوت در نظر گرفته می‌شود .

همچنین سایر جرایم دیگر…

  به طور کلی بررسی احوالات مختلف متهم یا فرد مرتکب و همچنین شرایط رخ دادن جرم و سایر موارد نیز مشمول حقوقی کیفری خواهد بود.

با توجه به بیانات فوق ممکن است هر فردی در طول زندگانی خود مرتکب هر یک از این جرایم بشود و در روند زندگی و اختلال ایجاد نماید.

در نتیجه تبحر و تجارب یک وکیل متخصص در این زمینه است که می‌تواند کمک شایانی به فرد گرفتار نماید تا از این حالت خارج شود.

در آن سوی پرونده نیز شخصی قربانی وجود دارد که علیه جان یا مال او سوء قصد صورت گرفته که قربانی را از نظر مالی یا روحی و جسمی مورد جنایت و ضرر قرار داده است.

در این حالت سوالی که به وجود می‌آید این است که چه کسی می‌تواند به این افراد کمک نماید و ایشان را از این دشواری برهاند؟

پاسخ وکیل کیفری است چرا که وکیل کیفری با تجربیات و تخصص خود در این زمینه و اشراف کامل به قوانین و مقررات می‌تواند تا حد توان به بهترین شکل ممکن موکل خود را به مقاصد موردنظر برساند.

حال خواه وکیل متهم بوده و یا وکیل شاکی که در هر دو صورت وکیل تمام تلاش خود را در جهت احقاق حق موکل انجام می دهد.

اما ممکن است با انتخاب اشتباه وکیل زندگی دو طرف پرونده با مشکل مواجه شود به گونه‌ای که هم متهم متضرر و متحمل مجازاتی بیش از آنچه که مستحق است بشود و هم شاکی به خواسته خود نرسد و علاوه بر خسارات وارده متحمل خسارات بیشتر شود.

اما راه حل چیست ؟

راه حل انتخاب بهترین و متخصص ترین وکیل است در موسسه مجلس وکیل الرعایا افراد می توانند به راحتی از تجربیات و همراهی مجربترین وکلا در زمینه های مختلف بهره مند بشوند.

در صورت نیاز از طریق راه های ارتباطی با موسسه حقوقی مجد وکیل رعایا تماس حاصل فرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی